Έρπης Γεννητικών Οργάνων

Dermatology
experts

Ο έρπης των γεννητικών οργάνων είναι ένα συχνό αφροδίσιο νόσημα, το οποίο προκαλείται κυρίως από τον ιό του απλού έρπητα τύπου 2 (HSV-2 – herpes simplex virus) αλλά μπορεί να προκληθεί και από τον HSV-1.

ΠΩΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ;

Ο έρπης των γεννητικών οργάνων είναι ένα επαναλαμβανόμενο φυσαλιδώδες εξάνθημα του δέρματος και των βλεννογόνων, πριν από το οποίο συνήθως εμφανίζονται πρόδρομα συμπτώματα όπως φαγούρα, κάψιμο και τσούξιμο.

Η πρωτογενής λοίμωξη μπορεί να περιλαμβάνει συναφή γενικευμένα συμπτώματα τύπου γρίπης, όπως πυρετό, κεφαλαλγία, αίσθημα κακουχίας και μυαλγία, τα οποία εμφανίζονται 2-20 ημέρες μετά την έκθεση. Ενδέχεται επίσης να αναπτυχθεί λεμφαδενοπάθεια κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα.

Συνήθως οι υποτροπές δεν περιλαμβάνουν συστηματικά συμπτώματα και είναι λιγότερο σοβαρές από την αρχική εκδήλωση. Κατά την υποτροπή, οι βλάβες εμφανίζονται στην ίδια περιοχή αλλά είναι λιγότερες σε αριθμό και θεραπεύονται γρηγορότερα. Συνήθως οι βλάβες κατά την υποτροπή εκδηλώνονται ως ομαδοποιημένες βλατίδες σε ερυθηματώδη βάση, οι οποίες εξελίσσονται σε κυστίδια με λεπτά τοιχώματα, έλκη και, στη συνέχεια, σε μαλακές εφελκίδες. Σε 3-4 ημέρες σχηματίζονται οι ξερές εφελκίδες, οι οποίες επιτρέπουν την επούλωση.

Κατά την επούλωση ενδέχεται να εμφανιστεί υπολειμματική υπομελάγχρωση, υπερμελάγχρωση και ουλοποίηση.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ:

Καθώς δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για τον έρπητα των γεννητικών οργάνων, η θεραπευτική αντιμετώπιση αποσκοπεί στη μείωση του αριθμού των υποτροπών με χρήση κατασταλτικής θεραπείας και στην επαγωγή της ταχείας επούλωσης, όταν υπάρχει υποτροπή.Επιπροσθέτως, η θεραπεία αποσκοπεί στη μείωση της μολυσματικότητας περιορίζοντας την εξάπλωση του ιού, καθώς και στη μείωση των επιπλοκών.

Επισκεφτείτε άμεσα τον δερματολόγο σας για τη χορήγηση της κατάλληλης αγωγής.

Παρόμοια Άρθρα